Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergeven resultaten 31 tot 34 van 34

Onderwerp: Een tragisch groepje.

Giel Van Wassenhove's Avatar

Standaard

Een mooi vervolg van het verhaal, super

Thomas's Avatar

Standaard

Wel wel, kijk eens aan, de wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit. Wie had durven denken of dromen dat de Wehrpass zijn weg terug zou vinden? Proficiat, Lanz, ik ben werkelijk bijzonder tevreden dat hiermee de groep weer een stuk completer is. Jouw professionaliteit en stewardship lijken me onbetwistbaar, de Wehrpass is in goede handen. Wat een opluchting eindelijk zwart op wit bevestiging te hebben van vele dingen.

Intussen wou ik nog enkele stukken uit mijn eigen deeltje van deze groep delen. Eerst en vooral deze postkaart, gestuurd door zijn tante, vanuit het bedevaartsoord Maria-Eck. Dat is een Franciscanenklooster in Siegsdorf/Bayern, letterlijk om de hoek van het Landhaus te Alzing/Oberbayern waar hij opgroeide en zijn ouders woonden. De postkaart werd geschreven op 21.05.1940, toen was Rolf Steuerwald reeds 6 dagen overleden...

,,Liebster Rolf! Ich hab' fest für dich gebetet..."

Nogal onceremonieel en ogenschijnlijk bruut doorstreepte men dan, zoals dat de gewoonte was, het adres van de bestemmeling en schreef men er met rode potlood de Hiobsboodschap Zurück! Gefallen für Großdeutschland op.

IMG.jpg

Thomas's Avatar

Standaard

Een zichtbaar vermoeide Unteroffizier Steuerwald tijdens de Polenfeldzug. Een glimlach kan er toch nog van af.
    IMG_0001.jpg

Thomas's Avatar

Standaard

Deze Feldpostkarte (afgestempeld op 03.09.1939 per Bahnpost, Zug 350, Breslau-Rosenberg/Oberschlesien) stuurde Uffz. Steuerwald naar huis om de versleuteling van zijn Anschrift door een Feldpostnummer te laten gewaar worden aan zijn ouders.

IMG_0002.jpg

Daarvoor werden eenheden gewoon openlijk neergeschreven, zoals dit voorbeeld van meer dan een jaar eerder:

IMG_0003.jpg

Berichting Regels