Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 61 tot 70 van 80

Onderwerp: 2 Early sa Knechten in huis gehaald

Gossy's Avatar

Standaard

Schoon, heel schoon! Misschien tot zaterdag. Straks eens op de computer kijken of ik het schoonheidsfoutje vind.

Standaard

Schoonheidsfoutje is zichtbaar op de eerste foto.

Gossy's Avatar

Standaard

Komt het hout van het handvat iets over de rand van de onderste pareerstang?

20181003_141549.jpg

Standaard

Beste Gossy, dat het hout van het handvat geen 100% match is is niet zo abnormaal. Hout leeft nu eenmaal en deze dolken werden niet steeds op dezelfde manier bewaard. Het schoonheidsfoutje zit in het lemmet. Je zit er niet ver af.

Gossy's Avatar

Standaard

Centrering van het makerslogo ?

Standaard

Beste Gossy, het is de licht geslepen kant van het lemmet. Toch iets wat regelmatig te zien is, maar de meeste zien het pas als je er hun op wijst. Ze slijpen de kant om zo vb nailbreakers, botte punt,... weg te werken. Als ik dat zie pas ik onmiddellijk. Echter bij dit exemplaar is slechts het begin ( en ik spreek over de eerste 5 cm ) zeer licht geslepen en dit ook maar aan 1 zijde. Dus al bij al nog verzamelwaardig. 100% dolken kom ik slechts 1 maal per jaar tegen. Moest ik in Wavre passeren betaal ik de koffie wel :)Mvg, Jonathan.

Gossy's Avatar

Standaard

Ja, je kunt onmogelijk steeds 100% nauw kijken. Dan moet je dolken laten passeren die je eens om de 10 jaar tegenkomt. But Don 't worry, je normen liggen nog steeds ver boven het gemiddelde.

Gossy's Avatar

Standaard

Ik ga in Wavre een kepie oppikken; die heeft ook een schoonheidsfoutje maar voor de rest alle toeters en bellen.

Standaard

Even iets nakijken indien mogelijk. Ik heb 3 Suhl early sa daggers maker Sauer. Ik heb deze alle 3 naast elkaar gelegd en deze hebben alle 3 gezamelijke karakteristieken. Eén ervan wil ik even nakijken met diegenen die ook een Suhl Sauer sa dagger in hun bezit hebben, namelijk de scherpe kanten van het lemmet ( onder een vergrootglas lijkt dit of ze geslepen zijn ). Ik heb hier reeds met andere verzamelaars over gepraat en het zou een karakteristiek zijn van Suhl daggers. Bij mij klopt dit als ik ze vergelijk. Ik wil even checken bij andere verzamelaars. Mvg.20181206_143733.jpg20181206_143821.jpg

Berichting Regels