Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: NIEUWSBRIEF

Nick H's Avatar

Standaard NIEUWSBRIEF

Hallo,

De 2de nieuwsbrief van het jaar zou iedereen moeten bereikt hebben.

Bij deze plaats ik hem hier nog eens. Opmerkingen of info zijn welkom.

Beste forumleden.
    We zijn alweer onze derde maand van het jaar begonnen, een goeie reden om jullie nog eens op de hoogte te houden in de vorm van een nieuwsbrief.
    De Lowlands-community is duidelijk in beweging, we zijn een nieuwe weg ingeslagen. Na onze aanstelling van nieuwe moderators is er duidelijk meer activiteit en iedereen tracht het voor elk van ons zo aangenaam en informatief mogelijk te maken, en als je het ons vraagt met resultaat…

Er zijn al enkele veranderingen merkbaar zoals de zij-balk aan de rechtse kant van het forumvenster. Het groeperen van collaboratie-onderwerpen die Ronny (Ronan) als nieuwe mod op zich genomen heeft. Ook zijn we nu met z’n drieën in het admin nest. Chris en Giel zullen voor een algemene versterking zorgen voor het forum.

Kort enkele puntjes die op de besprekingstafel liggen.
    Een vereenvoudiging om foto’s te posten wordt nog verder onderzocht .
    Leden die al geruime tijd lid zijn maar die nog steeds 0 posts hebben zullen op termijn verwijderd worden. We stellen vast (al enkele jaren) dat er tal van leden zijn die ons forum bezoeken maar niet deelnemen aan discussies of hun waar niet willen/durven posten. Dat betreuren we want dit is eigenlijk het hoofddoel van een forum.
    We zijn van mening dat mensen die uitsluitend meelezen over de schouder geen meerwaarde kan betekenen. Daarom zouden we via deze weg graag een mededeling doen om alsnog actief te worden.

Voorstellen zijn natuurlijk ook nog steeds welkom.

Het Lowlands-team

Guy's Avatar

Standaard

Beste Beheerder.
    Beste Nick,

Ik heb voor de zoveelste maal deze nieuwsbrief gelezen en ben telkens meer en meer ontgoocheld in wat er te lezen staat.
    Nochtans waren de veranderingen en het aanstellen van meerdere moderatoren een positieve zaak, volgens mijn gevoel voor het forum.

1. zo zie ik in de zij-balk nooit geen zaken verschijnen van de nieuwe berichten in het forum onderdeel "Overige Militaria". Hoe komt dit ?
    2. U schreef zelf in Uw nieuwsbrief dat "Pottekijkers" zoals een van de moderatoren het noemde geen meerwaarde brengen aan het forum. Maar in tegendeel zij fnuiken de inspanningen van anderen.
    Denk dat daar niet veel uitleg moet over gegeven worden als je de laatste berichten van de leden gaat lezen in "Post hier je Belgische stukken.........."
    Maar ik denk dat je die lijn ook kan door trekken voor sommige andere forum onderdelen.
    3. Het aanpassen van de leden lijst zoals U in Uw laatste regels van de nieuwsbrief schrijft gaat volgens mij veel te traag of is zelfs nog niet begonnen.

Ik weet dat beheerders en modarators niet uren de tijd hebben en niet alle dagen op het forum zitten om dit te doen. Maar dan zou het forumteam iemand of enkele leden moeten zoeken die dit wel willen en kunnen doen. Dit natuurlijk allemaal met bepaalde afspraken die door het forumteam worden gemaakt en die dienen in acht genomen te worden.

Gelieve dit niet als afbrekende kritiek te beschouwen maar als raadgeving (indien ik het zo mag uitdrukken) om het forum beter en ook plezanter te maken voor de leden en de premium leden die toch ook een geldelijke steun betekenen voor het forum.

Met verzamelgroeten

Guy
    Groeten
    Guy
    Altijd op zoek naar Belgische militaire uniformen en hoofddeksels van 1830 tot 1945

Nick H's Avatar

Standaard

Hallo Guy,

Bedankt voor uw info en opmerkingen.

Zoals alles in het leven helpt forceren niet altijd en in sommige gevallen averechts.
    Het forum is in jaren niet zo levendig geweest en dat dankzij de inspanningen die iedereen de laatste paar maanden geleverd hebben. Ja het kan natuurlijk altijd beter en daar zijn we ook mee bezig.

Niet te vergeten dat het lowlands forum genesteld is in een eerder Duitse kant van het militaria verzamelen. Dat is iets, indien voldoende interesse en mocht de tijd rijp zijn kan omgebogen worden naar de Belgische kant van militaria, want naar wat ik begrepen heb zijn de plaatsen waar dit onder de loep genomen wordt bijna onbestaand op het internet. Juist?

Om te antwoorden op uw 2de vraag, de nieuwsbrief werd naar iedereen gestuurd. Ondertussen heb ik al enkele mails gekregen van leden die hun wachtwoord en/of gebruikersnaam niet meer wisten en dus terug actief worden of dat hoop ik toch.
    Onmiddellijk na het versturen van de nieuwsbrief werden 180 accounts verwijderd. Dat is niet niets.
    We kunnen dit nog verder zetten, met bv leden te verwijderen die in 1 jaar of 2 jaar niets meer gepost hebben. Staat nog te gebeuren.

Dus Guy we zijn niet in slaap gevallen maar het kost wat tijd en we zijn allemaal druk bezette mensen dus kan het niet steeds onmiddellijk gebeuren.

Mag ik je nog vragen om als je opmerkingen over de werking van het forum wij geven, wat we ook aanmoedigen, die hier te doen en niet tussen posts in het forum zelf. Deze worden niet steeds correct opgepikt. Als het hier staat is het mooi gebundeld. Bedankt

Mvg
    Nick

Guy's Avatar

Standaard

Dag Nick,

Bedankt voor je reactie.

Voor mij hoeft het niet geforceerd te worden, denk dat de tijd het zal uitwijzen.

Ik tracht met alles rekening te houden en het is zeker niet de bedoeling om van dit forum een ander forum te maken waar het Belgische een hoofdrol zal spelen. Maar de vraag kwam toch van de beheerders om dit onderdeel van het forum terug een boost te geven. Dit kan alleen als er meer dan 4 ' 5 leden posten. (mag ik U hier ook verwijzen naar een van de vorige privé berichten die wij van te voren reeds met elkaar hebben uitgewisseld betreffende mod te worden)

Er zijn wel degelijk 3 fora (bij mij bekend) waar de belgische zaken onder de loep genomen en besproken worden. Was van alle drie lid.
    Maar om wille van verschillende reden zijn daar een deel, laat ik maar zeggen grote of verzamelaars met veel kennis weggelopen.
    Daarnaast zijn er nog 2 Franse fora (ook bij mij bekend) waar ook Belgische zaken een speciaal topic hebben.
    Dus helemaal niets is het niet.
    Waarschijnlijk zijn er nog meer waar ik geen weet van heb. Men mag mij daarvan altijd de link doorzenden.

Het is juist met de ervaring op deze fora dat ik op deze manier reageer.

Wat het verwijderen van leden betreft is het me echt nog niet opgevallen dat er daar reeds 180 accounts zijn verwijderd.

Groeten

Guy
    Groeten
    Guy
    Altijd op zoek naar Belgische militaire uniformen en hoofddeksels van 1830 tot 1945

Berichting Regels