Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 10 van 18

Onderwerp: tips voor startende duitse verzamelaar

Aspirant Lid

Standaard tips voor startende duitse verzamelaar

hoi allemaal,
    ik ben sinds 3 jaar aardig veel aan het verzamelen, het meest britse militaria waar ik nu aardig wat van heb (para, airgunner , infantryman etc) en wat eu deko materiaal.
    sinds kort heb ik een mg42 waar ik echt heel super blij mee ben, nu wil ik daar een schutter bij gaan verzamelen in stappen (grotendeels origineel, deels repro ivm budget)
    ik wil geen ss of super zeldzaam spul want dat kan ik toch nooit betalen :P

mijn vraag is eigenlijk tweeledig:

1: Wat is een goed naslagwerk om enige kennis op te bouwen van uniformen en hoofddeksels (geen helmen daar begin ik voorlopig niet aan ivm VEEL te veel fakes)?
    (ik heb al wat algemene boeken over gear etc maar mis info over kenmerken, markeringen en fakes herkennen)

2: welke uniform stukken zouden jullie aanraden? (zoals gezegd wel infanterie, camo mag , maar geen ss)

en een extra vraagje:
    wat zijn volgens jullie de betrouwbare handelaren? want ook daar zit veel verschil in merk ik al...

Alvast bedankt en bedankt voor het toelaten :)

ronan's Avatar

Standaard

Welkom op dit forum.
    Je vraag zal steevast beantwoord worden door de leden...

patrickh's Avatar

Standaard

Welkom! Een betrouwbare handelaar is geen garantie voor echtheid, je zult altijd je huiswerk moeten doen, maar hier zit je alvast goed!
    Affiche verzamelaar

Aspirant Lid

Standaard

niemand een idee?

patrickh's Avatar

Standaard

Handelaren met veel goed spul:

Tarnmilitaria
    IMCS
    Militariaplaza
    Gielsmilitaria
    Worldwarcollectibles
    oorlogsspullen
    Typ deze namen in op google en je komt op hun site terecht.
    Affiche verzamelaar

Gossy's Avatar

Standaard

Flandersmilitaria is ook goed. Maar zoals gezegd: voor je iets koopt best even laten checken op het forum. Zelfs handelaars met goede bedoleingen zijn ook maar mensen en ze kunnen tegenwoordig niet alles weten op gebied van super fakes etc.... Ikzelf verzamel veelzijdig wat impliceert dat ik soms dingen koop die ik ook niet 100 % door en door ken. Ik laat ze dan meestal checken door een international uitgebouwde vriendenkring van experts.

Ik heb dit al eens gezegd en herhaal het hier: theoretisch gezien moet je zelf geen expert zijn als je maar genoeg experts in je (internet) vriendenkring hebt. Maar vooral posten dus vooraleer je koopt!

Aspirant Lid

Standaard

bedankt! ik zit inmiddels ook al op het andere aangeraden (helmet walhalla) forum, dus daar en hier kan ik idd verificatie posten.
    enige les die ik inmiddels na 3 jaar wel heb geleerd; if it aint marked i aint buying it...
    evenals een bekende les: je koopt het item, niet het verhaal...

Rudy DV's Avatar

Standaard

eerst veel zelfstudie aan de hand van boeken, contact met verzamelaars en internet, en liefst per onderwerp, dan pas overgaan tot aankoop, na prijsbewust te worden.
    dat heb je niet onder de knie na enkele maanden, geduld en goede raad zijn een prioriteit.
    veel succes

patrickh's Avatar

Standaard

Je zegt "enige les die ik inmiddels na 3 jaar wel heb geleerd; if it aint marked i aint buying it..."

Wat bedoel je daarmee?
    Affiche verzamelaar

Rudy DV's Avatar

Standaard

Citaat Origineel gepost door phendriks Bekijk Bericht
    bedankt! ik zit inmiddels ook al op het andere aangeraden (helmet walhalla) forum, dus daar en hier kan ik idd verificatie posten.
    enige les die ik inmiddels na 3 jaar wel heb geleerd; if it aint marked i aint buying it...
    evenals een bekende les: je koopt het item, niet het verhaal...
    replica's worden even vrolijk gemerkt, dat mag geen vaste regel zijn hoor.

Berichting Regels