Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 10 van 13

Onderwerp: CCC real or fake?

k98's Avatar

Standaard CCC real or fake?

Hallo daar mijn kennis niet zo groot is op het vlak van CCC 's had ik graag de mening gekregen van de profi's.
    Deze wordt mij aangeboden en mijn vragen zijn : is het de real deal en kan er een waarde op geplakt worden zodat ik niet teveel betaal.
    Iedereen alvast bedankt voor de input.

1ce295eaa110c5a853a527fe8831a273.jpg
    5fc985cb67cb9aab8a52f4efa2f83caf.jpg
    024e6fa8ccdd7e0c3d686a2f8956c763.jpg
    46fb21091844e1cf07152671a3d58f0b.jpg
    383dc7ef089057b228500b6b4cbb39b6.jpg

Gossy's Avatar

Standaard

Ziet er maar belabberd uit naar mijn mening. Weing detail in de adelaar. Je vroeg en expert en ik regel een expert. Ik heb gevraagd dat de auteur van het Close Combat Spange boek, Thomas Durante er een kijkje naar neemt.

k98's Avatar

Standaard

Citaat Origineel gepost door Gossy Bekijk Bericht
    Ziet er maar belabberd uit naar mijn mening. Weing detail in de adelaar. Je vroeg en expert en ik regel een expert. Ik heb gevraagd dat de auteur van het Close Combat Spange boek, Thomas Durante er een kijkje naar neemt.
    Ik had ook gezien dat er weinig detail inde adelaar zit maar vraag me of het natuurlijke slijtage is of om iets te verdoezelen.

Gossy's Avatar

Standaard

Die handgranaat en bajonet zien er ook heel slordig uit. Ik heb zelf geen CCC in de collectie en er dus nooit veel aandacht voor gehad. Maar als ik er een zou kopen dan toch zeker deze niet...

Matthieu's Avatar

Standaard

Op sommige plaatsen lijkt het zelfs gesmolten te zijn ... backplate is mogelijks vervangen en ook de pin heeft een herstelling (?).
    Altijd op zoek naar 1957 RK / DK groepen ....

Rudy DV's Avatar

Standaard

algemene indruk, niet goed

Vlaams Legioen's Avatar

Standaard

Met deze foto's zou ik ook passen.
    Zeer onzuivere details en zoals hier eerder gezegd, het is precies opgewarmd geweest.
    Origineel of niet ik zou hem niet nemen, er zijn veel betere exemplaren op de markt.
    Ik ben op zoek naar:

• Duitse cavalerie parade vest
    • DAF schirmmütze
    • Spullen van het Sint Maartensfonds, Berkenkruis, de Oostfrontgemeenschap
    • Gemarkeerde EK II

Mjolnir's Avatar

Standaard

Ik sluit mij aan met wat hier word verteld.
    Beter uitkijken naar een mooi exemplaar in messing, tenzij je ze natuurlijk wil gaan verzamelen in veel varianten.
    Exemplaren in zink zijn ten eerste al veel moeilijker om te beoordelen vanwege de “zachtheid” ervan. Dit uit zich in veel beschadigingen waardoor dan weer veel corrosie ontstaat. Ook de patina vormd zich op een andere wijze dan bij de hardere metalen en is moeilijker waarneembaar.

Op de vraag real of fake kan aan de hand van deze foto”s geen sluitend antwoord worden geven.

Wat mij wel opvalt is dat, ondanks de vele foto’s, het belangrijkste over het hoofd wordt gezien, namelijk foto’s van de zijkant. Dit is altijd de eerste en trouwens de belangrijkste plaats om te bestuderen. Wanneer men de zijkant van een item over de volle omtrek bekijkt (onder vergroting), toont het item zelf hoe het werd gemaakt. Je kan er de sporen vinden die de matrijzen veroorzaken tijdens het slaan door de minuscule kleine braamjes die fijne verticale groeven nalaten. Ook de breeklijn dat het metaal nalaat aan de onderste rand van de zijkant, wanneer het item uit de strip metaal wordt gepierced nadat het eerst werd gelagen.
    Wanneer het item werd gecast of geïnjecteerd in een mal is dit tevens de beste plaats waar men de sporen ervan kan aantreffen ...
    Sammler Erwache !!

Gossy's Avatar

Standaard

Ok, volgens Tom Durante gaat het om een origineel exemplaar maar dat in twee gebroken is en terug aan mekaar gefixt is. Ook de rugplaat is daarbij vervangen. Slotsom: vanaf blijven. Er zijn zoveel mooiere exemplaren te vinden.

Berichting Regels